Nowe logotypy dla firm

Kiedy poprzednia identyfikacja wizualna przestała spełniać własne zadania i firma preferuje ciut odświeżenia, powinna pomyśleć nad innym projektem logotypu. Projektowanie logo warto zacząć od nowa i generalnie przeprowadzić cały rebranding. Rebranding to zmiana wizerunku firmy, przy czym firma może pozostawać cały czas w tych samych rękach, może przemienić posiadacza, może się rozwinąć albo może zmniejszyć zakres swojego działania.




Mogą zajść różnorodne kwestie, łącznie ze sprzedażą firmy innemu właścicielowi, niemniej jednak wszystko będzie się sprowadzało do tego, że kreacja logo musi zostać zmieniona. Zdarza się, że poprawka będzie niewielka, dosłownie kosmetyczna i ma na celu odświeżenie logotypu, a innym razem będziemy zbudować logo w pełni od nowa. To nie jest prosta sprawa, bo w wielu przypadkach w przypadku dużych firm ludzie już znają się bardzo dobrze z logotypem i ciężko im jest przyzwyczaić się do nowego. Nie w stu procentach mogą zrozumieć, że chodzi o tę samą firmę, która zmienia wizerunek. Mówi się, że rebranding powinien być wykonywany na samym początku działania firmy, gdy nie ma ona jeszcze wielu klientów. Praktyka pokazuje jednakże, że zwykle dzieje się to w momencie, gdy firma jest już duża. Logo firmy przestaje spełniać własne zadania albo już kłóci się z działaniem firmy i wtedy powinno się je zaprojektować od nowa. To ciężka praca, bo nie można zaprojektować logo gorszego od tego, które firma miała poprzednio. Musi być to projekt świeży i zdecydowanie lepszy , a oprócz tego więcej mówiący o tym, czym się firma zajmuje.
Polecam: http://www.logo-firmy.net.pl.