Jak zaprojektować opakowanie

Opakowanie każdego produktu ma bezsporny wpływ na sprzedaż. Wszystkie te produkty, które są sprzedawane w ładnych i bardzo dopracowanych opakowaniach, sprzedają się zdecydowanie lepiej, niż te produkty, które mają bardzo słabe wizualnie opakowania. Firmy doskonale o tym wiedzą, zatem próbują dołożyć wszelkich starań, żeby ich projekt opakowania wyglądał specjalistycznie.



O ile opakowanie przyciąga uwagę, to istnieje większe prawdopodobieństwo, że klient w sklepie zechce na to opakowanie zwrócić uwagę i kupić produkt.
To na prawdę istotna kwestia, dlatego że opakowania towarów mają niezbity wpływ na sprzedaż. Klienci dzisiaj mają do wyboru sporo rozwiązań w sklepach, w bardzo wielu przypadkach zwracają uwagę na opakowania, bo to one odróżniają poszczególne produkty od siebie. O ile opakowanie nie jest atrakcyjne, nie przyciąga uwagi, to klient takiego produktu nie kupi. Projekt opakowania jest więc kwestią główną w momencie, gdy wypuszczamy na rynek nowy produkt. Zanim zaczniemy się zastanawiać nad kwestią promocji i kanałem promocji tego produktu, pierwszą i najważniejszą sprawą jest to, aby zdecydować się na zaprojektowanie dobrego opakowania. Na tym nie wolno oszczędzać i to zarówno, jeżeli już chodzi o środki finansowe, jak i o czas. Opakowanie powinno mieć bezdyskusyjny wpływ na jakość produktu w oczach klientów. Nawet słabszej jakości produkt obroni się, o ile projekt opakowania tego produktu będzie atrakcyjny. Zrobiono już wiele badań dotyczących wpływu opakowania na sposób dystrybucji konkretnych produktów i nie ulega wątpliwości, że im lepsze opakowanie, tym sprzedaż w każdej sytuacji była wyższa.

Zobacz więcej: kliknij